Kembali dari rehat yang panjang

Saturday, June 19, 2010


Assalamualaikum wbt..



Pertama-tama ucapan syukur saya pada Allah S.W.T kerana masih diberi kekuatan untuk hidup dalam nikmat Islam dan Iman. Kini, saya menyusun langkah kembali untuk menulis setelah sekian lama berehat dari penulisan ini. Bukan kerana benci, tapi kerana tiada ilmu untuk menulis. Betullah kata para ustaz kita, jika hendak menyampaikan sesuatu ilmu, kita harus mempunyai ilmu dahulu. Ribuan kemaafan kepada kawan-kawan yang setia meminta saya terus menulis. Syukran jazilan...


Hampir 9 purnama saya tidak menulis, rasa janggal dan rasa kekok pulak. Namun, semua ini perlu saya mulakan semula kerana saya yakin saat kekalahan kita adalah apabila kita kalah dengan kelemahan kita dan saat kemenangan kita adalah apabila kita mengatasi kelemahan yang kita ada.. Inilah yang disampaikan oleh Syed Qutb dalam ribuan kata-kata beliau untuk para muslimin untuk bangkit pertahankan Islam.


Insya-Allah, saya mula sedikit demi sedikit usaha untuk meneruskan penulisan di blog ini walaupun saya tahu tak ramai yang melawati blog ini kerana telah lama ber'usang' gara-gara kerehatan yang lama, supaya ia menjadi tatapan saya sendiri untuk peringatan dan sebagai latihan bagi saya dalam bidang penulisan. Moga-moga kawan-kawan tidak jemu untuk tegur dan kritik saya untuk bangkit dari rehat yang lama jika penulisan saya terbehenti kelak.


Moga mendapat redha Allah di dalam setiap penulisan..

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP