Meniup Belon Kehidupan

Tuesday, August 18, 2009



Allah melapangkan bagimu, supaya kau tidak selalu dalam kesempitan.

Allah menyempitkanmu supaya kau tak hanyut dalam kelapangan dan Allah melepaskan kamu dari kedua-duanya, supaya kau x bergantung kepada selainNya..


Allah mengubah keadaanmu, supaya kau mengerti bahawa kau tidak bebas daripada hukum dan ketentuannya dan supaya kau selalu berdiri atas landasan...LaHaulawalaQuataillahbillah

Tiada daya untuk mengelak sesuatu dan tiada kekuatan untuk melaksanakan sesuatu kecuali dgn izin Allah..


Belajar bersungguh-sungguh. Itu pengabdian kita kepada Yang Maha Mengetahui segala. Berazamlah untuk Menjadi yang terbaik, dan Capailah yg terbaik. Masa depan kita amat penting kerana kita (kaum adam) adalah kaum yg memimpin.. Itulah antara bekal suatu hari nanti, menuju lorong yg lebih men'cabar' dan sebenar.. Moga kita akan menjadi imam yg memiliki kekuatan dari segenap segi perjuangan, hasil dr pengalaman tarbiyah yang panjang ini. InsyaAllah.. Teruslah meniup belon kita.. Kemana pun ia jatuh, ia pasti takdir terbaik setelah usaha dan tawakal kita kepadaNya..

Bermulanya perjalanan penulisan ini untuk mencari satu titik semangat dalam membaiki diri menjadi lebih baik. Hari ini, semoga ruangan ini dapat membimbing diri ini untuk semangat lebih dalam mencari dan menambah minat membaca sebelum memacu tulisan ke dalam blog.



Bukan diri ini ingin menunjuk-nunjuk, bukan diri ini ingin menulis diari, tetapi, diri ini ingin mengembalikan bakat terpendam yang sekian lama tidak digilap. Diharapkan ayahanda dan bonda serta sahabat-sahabat perjuangan dapat membetulkan apa

yang silap sepanjang belon kehidupan ini ditiup. Pengharapan Allah tetap dipohon berpanjangan agar segala usaha mendapat redha dan hidayahNya. Buat Nabi Junjunganku, Selawat dan Salam ke atasmu duhai Kekasih Pencipta Alam Semesta..


Terimalah seadanya...

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP