Indahnya Islam Itu..

Saturday, July 3, 2010

Assalamualaikum wbt..


Insya-Allah pada hari ini, suka saya untuk berkongsi video klik lagu maher zain yang diedit bersama dengan perjalanan seorang manusia yang mengenal Islam melalui pencariannya. Mencari Islam bukan ada pada semua manusia. Manusia yang terpilih menjadi Islam apabila lahir ke dunia adalah bertuah. Namun, yang bertuah dan lebih yakin apabila seorang manusia yang memeluk Islam hasil pemahamannya yang mendalam sebelum dia memeluk Islam sebagai agama yang tidak lagi akan goyah di hatinya.

Rubben atau nama Islamnya adalah Abu Bakr merupakan jurugambar yang sentiasa tersentuh dengan kejadian alam yang diciptakan. Setiap gambarnya menjadi satu pertanyaan yang mencari siapa yang mencipta segala-galanya. Alhamdullillah, di akhir pencariannya dia menemukan jawapan yang tidak disangka-sangka. Saksikanlah.....




Buat kawan-kawan ku sekelian, selagi mana kita masih mempunyai hidayah Islam dan Iman, usah kita lepaskan. Jangan sekali-kali cuba merosakkan nikmat besar ini dengan melakukan perkara-perkara yang menjauhkan kita dari Hidayah Allah. Andai kata ada yang sedang melakukan kerosakan diri, kembalilah untuk mendapatkan Redha Allah..

AYUH!!! Mari kita penuhkan Syaaban dan Ramadhan kita dengan kesaksian yang benar-benar yakin pada Allah. Takbir!


0 comments:

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP