9 hari tanpa 'dia'..

Friday, August 28, 2009

Muram semua ahli keluarga..

Hari ini genaplah 9 hari rumah saya kehilangan seketika satu anugerah Allah buat saya dan

rakan-rakan. Memang satu kehilangan yang cukup besar buat kami selama hampir 9 hari ini.
Betullah, dugaan Allah nak menguji kami selaku hamba-hambaNya samada kami tabah atau tidak. Boleh dikatakan, saya sentiasa diaju pleh persoalan yang sama oleh rakan-rakan tercinta setiap hari malah setiap kali mereka melihat muka saya, "'Dia' dah ada belum?

Penat kami menunggu dia." Pening juga saya dibuat mereka. Namun atas sifat seorang sahabat, saya gagahi juga, "Insya-Allah, esok adalah dia tu. Jangan risau, bagi la masa sikit. Mungkin dia merejuk kot." jawab saya ringkas.Alhamdullillah, akhirnya dia kembali juga hari
ini. Tepat jam 11.28 malam, dia dijumpai dan ada semula di rumah. Berkat usaha yang dilakukan saban hari, dia kembali jua. Syukurlah, tiada yang tercedera dalam mendapatkan dia semula. Berkali-kali berulang-alik ke Batu Pahat, akhirnya berbaloi juga dengan bantuan sahabat kepada sahabat.

Selamat kembali wahai streamyx!

Di sebalik kejadian, pasti ada hikmahnya bukan. Mana tidaknya. berkejar ke sana sini untuk mendapatkan maklumat berkaitan masalah streamyx yang berlaku, sibuk menghubungi mereka yang berkaitan dalam pembaikan talian telefon (dalam kelas pun 'handphone' di tangan, dan macam-macam lagi. Malah lebih dasyat, jumlah bil internet terbaru (setelah 3 bulan tak nampak bil), berjaya diperolehi dalam semasa menyelesaikan 'streamyx problem" . Nak tahu berapa? Hah, hampir mencecah hampir RM 700!! Percaya ke tidak? itulah yang dipanggil 'padah bermain dengan teknologi'

Erm, kelakar juga bila dikenang-kenang setiap kejadian. Boleh dikatakan, satu-persatu Allah
tunjukkan kepada kami bagi menguji kami 'sekeluarga' . Yelah, diperlihatkan bagaimana prihatin sahabat yang sentiasa 'mengambil berat' pasal masalah yang berlaku (macam-macam perangai ada) , ada yang sentiasa rehda dengan ketentuan (takpelah, dah takdak) malah, lebih lagi, siap cucuk sana cucuk sini kabel network tu di mana sahaja boleh dipasangnya.


Tapi itulah keadaan kita dalam bagaimana menghadapi setiap ujian yang diberikan. Alhamdulillahi, dapat juga atasinya. Thanx to Fendi.. Hidangan keropok ikan je dapat kami sajikan buat anda..nak tahu apa masalahnya? Silap pasword masa hendak 'login' ke dalam setup Wireless Modem sahaja. Bukan salah TMpoint pun, tapi itulah, macam-macam hendak dikata..
Buat TM point, terima kasih atas bantuan anda.. Banyak kali juga TM point telefon saya. Jenuh nak menjawab.. TAHNIAH dan TERIMA KASIH buat semua..

Tapi terfikir juga, bagaimana jika iman yang semakin hilang dari diri, adakah diri ini akan mendapatkannya kembali secepat mungkin?

Terfikir dan termenung seorangan...

0 comments:

  © Blogger templates Newspaper II by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP